Niet tevreden? Vertel het ons
Ben je niet tevreden? Dat is vervelend, maar we horen graag waarom. Vaak kunnen we het probleem dan meteen samen oplossen.
Vertel ons waar je ontevreden over bent
Vertel ons waar je ontevreden over bent en waarom. Onze medewerkers helpen je graag persoonlijk. Iedere werkdag van 09.00 tot 17.00 uur zitten we voor je klaar. Bel ons op (050) 52 24 026.
Stuur ons een mail op deelnemer@oakpensioenfonds.nl of vul het contactformulier in.
Schrijf je liever een brief? Dat kan. Ons adres:
Oak Pensioenfonds
Postbus 41160
9701 CD Groningen
Een klacht indienen
Als je niet tevreden bent, kun je een klacht indienen. We vertellen je wat je van ons kunt verwachten en wanneer.
Je kunt je klacht telefonisch melden, of per e-mail of brief. Vertel ons waarover je niet tevreden bent en waarom. Geef ook je adres of e-mailadres door.
We laten je schriftelijk weten dat we je klacht hebben ontvangen.
Meestal krijg je binnen 15 werkdagen een antwoord. Het kan zijn dat we meer tijd nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat we iets uit moeten zoeken. Of omdat we extra informatie van je nodig hebben. Dan laten we je weten wanneer je antwoord krijgt. Wij vragen je om jouw standpunt verder toe te lichten als dat nodig is om jouw klacht goed te kunnen beantwoorden.
We hopen natuurlijk dat je je kunt vinden in ons antwoord. Als dat niet zo is, kun je dit laten weten aan ons bestuur.
- Richt je e-mail of brief aan het bestuur van Oak Pensioenfonds. Telefonisch je klacht melden kan ook.
- Geef duidelijk aan waarom je niet tevreden bent.
- Binnen 2 weken laten wij je weten wanneer het dagelijks bestuur jouw klacht bespreekt. Binnen 2 weken nadat het dagelijks bestuur jouw klacht heeft besproken krijg je bericht van ons.
Ben je het niet eens met het besluit van ons bestuur? Dan kun je 2 dingen doen:
- Je gaat naar Geschilleninstantie Pensioenfondsen. GIP is onafhankelijk en kost je niets. Zorg dat je binnen een jaar belt of mailt, 030 - 20 29 147 of info@gipcontact.nl. Kijk voor meer informatie op de website van de GIP.
- Je gaat naar de rechtbank. Hieraan zijn wel kosten verbonden.
Je kunt eerder naar de Geschilleninstantie:
- Je hebt na 12 weken helemaal niets van ons gehoord. Dan gaat er echt iets fout, want normaal krijg je binnen 15 werkdagen antwoord van ons. Neem gerust nog even contact met ons op. Maar je kunt ook meteen naar de Geschilleninstantie.
- Je hebt 10 weken na de ontvangstbevestiging alleen van ons gehoord dat we extra tijd nodig hebben. Neem eerst gerust nog even contact met ons op. Maar je kunt ook meteen naar de Geschilleninstantie.
Meer weten?
We nemen jou en je klacht serieus. We waarderen het dat je je ervaring met ons deelt.
- Luisteren naar onze klanten staat centraal. Want dat geeft ons de kans om onze service te verbeteren.
- We zorgen er zoveel mogelijk voor dat je één aanspreekpunt hebt. Dan hoef je niet elke keer opnieuw je verhaal te doen.
- We kunnen je vragen om meer informatie als dat nodig is om je klacht goed te beantwoorden.
- Je mag je laten vertegenwoordigen door een gemachtigde. Dat is iemand die jouw belangen behartigt.
- Soms word je gebeld om de afhandeling van je klacht samen te bespreken. Als je klacht is afgehandeld horen we graag hoe je ervaring was en of je tevreden bent met de oplossing. Ook als je meer uitleg wilt kun je altijd contact met ons opnemen.
- Je hebt het recht om jouw klachtdossier in te zien.
- Lees onze volledige klachten- en geschillenprocedure.
We kunnen je klacht makkelijker in behandeling nemen met de volgende informatie:
- een duidelijke omschrijving van je klacht
- de reden of redenen van je klacht
- je adres
- je telefoonnummer