Overslaan en naar inhoud gaan

Niet tevreden? Vertel het ons

Ben je niet tevreden? Dat is vervelend, maar we horen graag waarom. Vaak kunnen we het probleem dan meteen samen oplossen. 

Vertel ons waar je ontevreden over bent

Een klacht indienen

Als je niet tevreden bent, kun je een klacht indienen. We vertellen je wat je van ons kunt verwachten en wanneer. 

Meld je klacht telefonisch, per e-mail of brief

Je kunt je klacht telefonisch melden, of per e-mail of brief. Vertel ons waarover je niet tevreden bent en waarom. Geef ook je adres of e-mailadres door.

We bevestigen je klacht uiterlijk binnen 5 werkdagen

We laten je schriftelijk weten dat we je klacht hebben ontvangen.

We beantwoorden je klacht schriftelijk binnen 15 werkdagen

Meestal krijg je binnen 15 werkdagen een antwoord. Het kan zijn dat we meer tijd nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat we iets uit moeten zoeken. Of omdat we extra informatie van je nodig hebben. Dan laten we je weten wanneer je antwoord krijgt. Wij vragen je om jouw standpunt verder toe te lichten als dat nodig is om jouw klacht goed te kunnen beantwoorden.

Wat je kunt doen als je het niet met ons eens bent

We hopen natuurlijk dat je je kunt vinden in ons antwoord. Als dat niet zo is, kun je dit laten weten aan ons bestuur.

  1. Richt je e-mail of brief aan het bestuur van Oak Pensioenfonds. Telefonisch je klacht melden kan ook.
  2. Geef duidelijk aan waarom je niet tevreden bent. 
  3. Binnen 2 weken laten wij je weten wanneer het dagelijks bestuur jouw klacht bespreekt. Binnen 2 weken nadat het dagelijks bestuur jouw klacht heeft besproken krijg je bericht van ons.
Naar de Geschilleninstantie Pensioenfondsen of naar de rechter

Ben je het niet eens met het besluit van ons bestuur? Dan kun je 2 dingen doen: 

  1. Je gaat naar Geschilleninstantie Pensioenfondsen. GIP is onafhankelijk en kost je niets. Zorg dat je binnen een jaar belt of mailt, 030 - 20 29 147 of info@gipcontact.nl. Kijk voor meer informatie op de website van de GIP.
  2. Je gaat naar de rechtbank. Hieraan zijn wel kosten verbonden. 

Je kunt eerder naar de Geschilleninstantie:

  • Je hebt na 12 weken helemaal niets van ons gehoord. Dan gaat er echt iets fout, want normaal krijg je binnen 15 werkdagen antwoord van ons. Neem gerust nog even contact met ons op. Maar je kunt ook meteen naar de Geschilleninstantie.
  • Je hebt 10 weken na de ontvangstbevestiging alleen van ons gehoord dat we extra tijd nodig hebben. Neem eerst gerust nog even contact met ons op. Maar je kunt ook meteen naar de Geschilleninstantie.

Meer weten?